onsdag 1 februari 2017

Projekt Caffe Latte Episod 14


Inte ett öga är torrt. Man lär sig något nytt varje dag. Nyligen hade jag en viss herr Mario på besök i min lilla gruva. Han driver ett konsultföretag i spårvägbranchen. Förutom att han är otroligt sympatisk är han en uppfinnarjocke av stora mått. Han lärde mig att det jag i alla tider kallat för durkplåt egentligen heter Tårplåt. Nedan följer slutklämmen på mitt durkplåt, förlåt tårplåtsprojekt.


Skillnad mellan teori och praktik. När "plåten " bestod av papp gick den att knöla på plats under högarna av rör i ett stycke, men väl färdigställd gick det inte hur jag än försökte. Lösningen blev att dela plåten i en fast och en löstagbar del, inte planen från början men ett bra allternativ.


Formad efter ramens överkant och anpassad till det nya fästena.


Färdigt. Nu återstår bara eventuell lackering.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar