lördag 4 februari 2017

A halleluja moment.

Alla som känner mig vet att jag sällan blir mållös, men denna arla lördagsmorgon är ett undantag. Jag ställde kosan mot Resarö och min lekkamrat Ulf för att bevittna statusen på hans VW renovering. Föga visste jag då att denna morgon skulle sluta i just en sådan mållöshet. Förra gången jag såg bilen var bubblan och Ulf precis i starten av renoveringen. Jag kunde konstatera att lite rostlagning nog var nödvändig men också att det var ett mycket fint objekt. Alla som någon gång helrenoverat en bil vet att man utan undantag drabbas av" isbergseffekten". Det vill säga att ju längre man kommer under ytan desstå större blir arbetet. Detta renoveringsobjekt från 1968 var inget undantag. Man skall här betänka att Ulf är en mycket skicklig yrkesman! , men det har inte ett spår att göra med rostlagning. Ulf håller bokstavligen hundratals människors liv i sina händer när han dagligen rattar stora pjäser med SAS lackat på sidan, men han har alldrig rostlagat en bil! När jag närmade mig garaget denna grådisiga morgon skvallrade högen av utbytta paneler om att arbetena varit omfattande men jag kunde inte ana vad som väntade när jag kom in. Här framför mig stod nu en rostfri bubbla där hälften av bilen var bytt! Jag blev helt stum! Varje skarv, plåt och panel var helt perfekt! Men för Guds skull killen är ju amatör!
Ibland brukar jag vräka ur mig att "det där kunde jag inte gjort bättre själv" och i detta fall så stämmer det klockrent! Sanningen är att det där hade jag aldrig kunnat prestera. 

Grattis Ulf till ett enastående jobb, resultat, prestation och lycka till med fortsättningen, och i min bok har du uppnått stjärnstatus.

Isberg. En del av de utbytta panelerna skvallrar om att rostlagningen varit omfattande.


Rostfri!! Här stoltserar sextioåttan i hela sin fulla prakt! Först undrade jag om det verkligen kunde vara samma bil som jag såg vid mitt förra besök?


I princip klar för att påbörja lackeringsarbetet. Vilken kulör? Var vid inspektionstillfället inte fastställt.


Halva bilen är bytt! Om man lyckas med detta konststycke vid sin första helrenovering, vad väntar då inte i framtiden nu när Ulf förväntas få lite mer "lektid"?


Perfektion i varje detalj, grattis Ulf!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar