torsdag 19 januari 2017

Som man ropar i skogen får man svar.


Vad får en fullvuxen snart övermogen man att ge sig iväg på äventyr till Sveriges närmaste stad. Jo en omtänksam lekkamrat och en fråga som det bara finns ett svar på. Jag och min kompis Anders träffas inte allt för ofta beroende på ekorrhjulet och faderliga plikter. Det är alltså långt mellan tillfällena, men när vi för en gångs skull träffas så känns det som det var igår, vi liksom fortsätter där vi slutade förra gången vi sågs. Senast Herr Stånge och jag träffades ställde Anders en fråga, som jag faktiskt tror att han visste svaret på redan innan. Behöver inte du en XXXXX ? Vi har en stående på lagret i Enköping som vi vill bli av med. Trotts att jag för länge sedan bestämt mig för att inte släpa hem några nya galenskaper blev svaret det förväntade, absolut! Stånge känner mig allt för väl, det får man faktiskt ge honom. Som man ropar i skogen.......

Äventyret började med att sitta i bilkö i Löttingetunneln. Tänk att folk har det så här var eviga morgon! Känner mig priviligierad att ha jobbet norr över och åker mot bilköerna varje morgon.



En allt igenom grå morgon med duggregn och vägsalt på rutan, men vad gör man inte för lite jippo i vardagen.


Ingen hemlighet längre. Fick hjälp av två trevliga killar på lagret med att trucka på kiosken. Anders hade sätt till att allt var väl förberett att lasta på spektaklet på Stångesläpet. När jag som ödmjukast tackade för hjälpen insåg jag att det uppkommit en Win Win situation, grabbarna var jätteglada att bil av med telefonkiosken och jag glad för att bli med en.


En helt nedkletade V70 och en Telefonkiosk, när såg du ett sådant ekipage senast? 
Jag har sedan den dag jag skaffat en hederlig gammal mynttelefon funderat på hur den skall monteras. På väggen i macken eller kanske i en kiosk? Visserligen är denna kiosk typ 20 år för ung för att passa in i stilen bredvid Texaco-macken, men jag tror att jag med relativt enkla medel kan få denna ungdom att se äldre ut. Utgångspunkten är i alla fulla fall bättre än att bygga en egen kiosk, en tanke som jag faktiskt snuddat vid.


Inte purung kanske, men här ska byggas om.


Lite mer åt detta håll vill jag åstadkomma, det blir väl en hybrid som vanligt när jag håller på.


På plats i trädgården. Vet inte om detta blir den slutliga placeringen, vi får se? Lastade av en tidig lördagmorgon och det flesta förbipasserande på gångbanan log men skakade på huvudet. Vad har token i Viggbyholm nu släpat hem? 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar