fredag 6 januari 2017

Projekt Caffe Latte Episod 9

Inte mycket original där inte! 
Ibland när glädjedödare påpekar något som inte är original brukar jag svara "" Om du hittar något på detta bygge som är original, så säg till". Det kommer alltid att finnas representanter för Fin Fem Fel generationen som lägger sordin på byggarens glädje, så är det bara. Med Caffe-bygget blir det i alla fall inte så lätt att hitta något som är original. 

Nästa detalj från donatorn att stryka på foten är framgaffeln. Visserligen är Ciaoens framgaffel enligt uppgift riktigt bra även i " högre" hastigheter, men snygg är den då rakt inte. Inte får jag några direkta racevibbar av denna klumpfotsgaffel. Receptet i detta fall stavas utseende, yta är allt och då går det inte att ha originalgaffeln, så fåfäng är jag när det handlar om racelook.

Skulle funka, men jag hittade rätt gaffel till rätt pris, så det är inte mycket att fundera på.


Förlåt Piaggio, men all Italiensk design är inte i världsklass, men alla måste tillåtas att ha en dålig dag även om man är italiensk formgivare.( Förlåt även alla med klumpfot, förlåt)


Gaffeln på plats, denna italienare har uppenbarligen haft en bättre dag. Med nya gaffeln blev jag tvungen att kontrollera att kylaren gick fri,man måste tänka på precis allt.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar