lördag 7 januari 2017

Projekt Caffe Latte Episod 10

Blåst på konfekten! Hur ball är det inte med en DR mekanisk skivbroms med Polini-ok till Ciaoen? En våt racerdröm, ja Asball, ja. Svåra att hitta,Ja. Tro det eller ej men nyligen har det funnits två kit tillsalu. Det första missade jag, det andra blev astronomiskt dyrt! Med andra ord, blåst på konfekten, men som vi säger i bromssvängen " sakta i backen"! Köpte inte jag lite skivbromsprylar till Mondialprojektet? 
Efter att ha rannsakat lådan med överblivna Mondialprylar finns nog förutsättningar för att bygga en alldeles egen skivbroms men då av fabrikatet SL, Scuderia Leksell.


Tyvärr kostade detta, förvisso unika kompletta kit, mer än en fin Ciao i Italien! Hårda bud i Mellerud


Det är egentligen inget fel på originaltrumbromsen. Den visade sig dessutom innehålla helt nya backar.
Men har Leksell fått en ide så har han. Tala i tredje person, ska jag bli orolig?


Lite smått och gott ur gömmorna.


Den gamla bromsskölden får bli utgångspunkt för projekt Disc Brake.


Tvärt om. Den uppmärksamme kanske noterar att jag kör svarven baklänges. Ibland måste man jobba utanför boxen.


Skivan provmonterad för första gången, men mycket arbete kvarstår.


Kanske bara jag? Men jag kan inte låta bli att gå igång på ett mekaniskt bromsok från legendariska POLINI.


Precis som på riktigt fast lite mindre.


Mycket jobb och mer blir det. Med facit i hand så kanske det där svindyra satsen inte var så dyr? 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar