torsdag 5 januari 2017

Projekt Caffe Latte Episod 8

Mock-Up eller på svenska, attrapp är ett kärt ord när man bygger. Att använda sig av olika typer av attrapper som till exempel ett tomt motorblock vid tillverkning av motorfästen är vanligt. Att göra en mock-upp är i mitt fall oftast första gången jag kan se projektet i verkligheten Tidigare har idén bara funnits på en skiss eller framförallt i min torftiga skalle. Om idén inte har bärighet så märke man det den hårda vägen när man för första gången gillrar upp en första Mock-Up. Alltså otålig som jag är så vill jag "mockuppa" så tidigt som möjligt.

Från den första skissen, ritningen och till något man kan ta på, det är en lång resa.


Tidigt tidigt men jag kan inte hålla mig, kan det funka?



Första tillfället att se helheten. Blev det som jag tänkt mig? En vis man sa att " Det är bättre att göra ritningen efter att man är klar". Skämt och sido, jag är nöjd med vart detta projekt är på väg.


Prova, testa, tänka om göra om är vardag i dessa sammanhang.


Svårt att inte prova om luckan funkar över tankarmaturen.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar