onsdag 21 december 2016

Projekt Caffe Latte Episod 2

Fixtur med livet som insats. 
När jag nu vill behålla styrgeometri och styrhuvudets placering i kombination med att jag gör en helt ny ram och byter framgaffel kanske en enkel fixtur inte är så dumt. Till en början gick det bra men plötsligt gick den glödande Mig-tråden genom handsken på vänster hand mitt i handflatan! Bränt mig vid svetsarbeten har jag gjort hundratals gånger, men vad jag inte visste då var att tråden gått in i mjukdelarna och troligtvis dragit med sig smuts in i handen. Tre! dagar senare var smärtan och svullnaden så allvarlig att jag kontaktade min husläkare som akutremiterade mig till ortopedakuten på Danderyds Sjukhus. Efter sju timmars väntan tittade först en läkare och sedan en ortoped på mitt knappnålshuvudstora  brännskada  i min hand. De tog saken på fullaste allvar. Tio dagars antibiotika behandling! Det där var inget att leka med skulle det visa sig. Vad gör man inte för att få sitt styrhuvud fixerat?

Inte fancy. En bit fyrkantrör från en gammal vagga får duga som grund.


Som den uppmärksamme tittaren säkert har märkt är ramen helt plötsligt blå istället för gul! Hade sedan tidigare denna ram som var i betydligt sämre skick och som är roligare att choppa upp.


Tanken borthuggen och styrhuvudet frilagt.


Ramen, fixturen och det gamla styrhuvudet fixerat.


Inte mycket kvar av orginalramen. 


Rör-ram a.la Ducati, eller något i den stilen i alla fall.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar