torsdag 22 december 2016

Projekt Caffe Latte Episod 3

Nedskalat till ett minimum. Nu återstår det inte mycket av den ursprungliga konstruktionen. I princip bara motorkroppen och styrhuvudet återstår. Nu kan man påbörja arbetet med att förbinda motorkroppen, som också tjänstgör som infästning för bakhjulet, med styrhuvudet. Jag har valt att ersätta den inbyggda bensintanken med en fackverkskonstruktion bestående av 14mm stålrör. Enkelt? Snarare överdrivet komplicerat, men vem har sagt att det skall vara enkelt?

De två plåthalvorna, motorkroppen, som bland annat tjänstgör som motorfäste och infästning av bakhjulet är fixerat i förhållande till styrhuvudet.


Trevande start med de första rören. Planen är att färdigställa ena sidan sedan göra en kopia fast spegelvänd.


Många vinklar och höjder att tänka på.


Högersidan ihoploppad, bara göra en likadan fast vänster.


En liten högersida som väntar på att få en vänsterkompis.


Avkylning. Snön som borde kommit till jul i stället får fungera som avkylning.


Höger och vänster sida på plats. Nu börjar det likna något, en hög med rör eller en revolutionerande ramkonstruktion till en Ciao? Något där i mellan kanske? Nu är det bara resten kvar.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar