onsdag 8 februari 2017

Ring Ring 3

Ärligt talat så måste man fråga sig hur många projekt som skulle bli av om det inte vore för Flätan. Ytterligare ett nödläge som denna gentleman löser. Denna gång behövde jag en bit Plexi till dörren. Efter att ha rannsakat alla mina och släktens eventuella lager kunde jag konstatera att jag kammade noll. Vad göra? Ringa Stefan och konstatera att han likt Labero trollar fram en lämplig bit. Hur gör karl egentligen? Magiskt faktiskt. Räddad för 194 gången, tack Stefan!!!

Trodde jag kört fast. En lagom stor lagom tjock plexibit from Flätan General Store, och som ny efter lite rengöring. ( ville inte skriva även Flätan på utrikiska utan prickar, det blir liksom lite missvisande)


Den här biten räcker gott och väl till, "bara" att kapa efter tycke och smak.


Från magiskt till jättekonstigt. När jag sågade skivan inträffade något mycket märkligt! Efter att sågbladet passerat slöt sig skivan igen som om den svetsats ihop! Bara att bryta isär, tänkte jag, men så lätt var det inte. Man lär sig något nytt varje dag uppenbarligen! 


Vara försiktig med vad man önskar! Här om dagen tyckte jag att det var asroligt att köra överhandsfräs, nu fick jag min önskan uppfylld i kubik. Plexin som skall fällas in i Boarden krävde mycket tid vid maskinen. Dammade gjorde det också till den milda grad att brandvarnaren startade i garaget och jag fick fortsätta utomhus!



Plexiskivan på plats i sin falls i dörrbladet.


Innerpanelen injusterad.


Under press. Nu är det läge för att limma dit dörrens inre panel. Då kommer några trädgårdsplattor väl till pass.


Knoppen över i. En enkel dörrknopp med en diameter på cirka 50-60 mm är nästa pryl på önskelistan. Borde väl inte vara helt omöjligt att hitta?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar