lördag 25 februari 2017

Projekt Caffe Latte Episod 15

Lyckosamt hamstrande. När det kommer till viktiga detaljer för ett snyggt bygge så är styret ett sådant. Jag tänker ofta själv när jag ser ett bygge att : den skulle vara snygg om man bara bytte till ett annat roder. Smaken är givetvis som baken, och tur är väl det, men jag har en bestämd uppfattning om hur det ska se ut. 

Ibland kan det vara bra att samla på sig allt möjligt konstigt som man för stunden inte har någon direkt uppenbar användning för. När det var dags att fixa styret till Latten inventerade jag mina "högar" av "bråtesomärbraatthasakersomkanskekankommatillnyttaendag". Detta är till alla er som tycker det är galet att samla på sig en massa skrot! Jag behövde inte skriva någon lista till nästa marknad, hade allt, In the house! Där fick ni!

Fanns på hyllan. Ett stycke styre och ett stycke styrfäste inköpt i Italien, dock inte vid samma tillfälle.


Bonda, nu är uppdraget att gifta hyllvärmarna och gaffeln.


Som vanligt får ett Cornflakes- paket sätta livet till, Specialflingor är bäst.


Från ide, pappmall och till plåtbit på 54 minuter, tiden går fort när man har kul, och annars också!


Under kjolen. Den italienska racegaffelns överdel och den halvspanska förlängningen i förening.


Den obligatoriska provmonteringen.


Makeup. Efter den slutliga hopfogningen tarvar lite etstetisk justering.


Styret på plats, möjligen blir det att korta handtagen lite så småningom.


Fortsättning följer.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar