tisdag 3 januari 2017

Projekt Caffe Latte Episod 6


Frågan var vilken svetsmetod jag skulle använda för att svetsa in den nya delen. Oavsett metod är risken för att plåten ska slå sig överhängande. Trotts konsten alla regler med försiktig svetsning med växelvis kylning så slog sig allt sammans som en propellern på en Evinrude. Efter en inte så liten riktningsprocess så blev anslutningen till tankarmaturen hyfsad. Iden är alltså att tankarmaturen, som kommer från en italiensk monsterhoj skall få plats och döljas under locket. Fåfängt kanske, men då stör inte armaturen tankens fina linjer.

Tur att min frireligiösa svärfar inte lyssnade när jag svetsade tanken. Vis av skadan? Tror inte det, andra tankbygget på kort tid där jag fått stora problem. Fy F... Va svårt!


Efter LITE riktning och slipning blev det faktiskt riktigt bra.


De små avvikelserna fixar jag med världens bästa produkt, Biltemas glasfiberspackel. Tack gode Gud för det.


Den fantastiskt fina "lådan" har bara några få bucklor. Pedagogiskt foto eller hur?


Ramkanalen delar av tanken i två delar varför dubbla bränslekranar eller ett komuniserande rör måste till. Vet inte om det blir två kranar eller rör? Nu är i alla fulla fal förskruvningar på plats.


Efter lite modifiering av ett gångjärn hittad i en av mina diverselådor är nu locket infäst i framkant av tanken i stället för i bakkant som det var tidigare i livet som förvaringsbox.


Gångjärnet monterat på luckan, avvaktar med monteringen i tanken.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar