Det ena ger det andra. När motorn väl kom på plats i rätt läge och höjd visade det sig att avståndet mellan utgången för avgasröret och främre ramröret blev för litet. Lösningen blev ett litet " hajhugg" som gör det möjligt att få plats med en avgaskrök. Försvagning? Har konsulterat en gammal beräkningsmodel och kan konstatera att försvagningen är marginel vid dessa små laster.
Samma visa i aktern. Men här är det växelföraren som har fått ett eget litet hugg.
Inte jättemycket att vinka på när det gäller frigången till topplocket.
Motorfästena dittloppade.
Kulisser. Motorn på orginalet har ett runt vevhus som är monterat i ett likalunda runt undre motorfäste.
Varför inte försöka att tillverka en kuliss som liknar orginalet. Alltid lurar det någon?
Det främre motorfästet och undre motorfäste / vevhuskuliss.
Hålen är faktiskt olika stora i det undre motorfästet, så det så.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar