Vad är det nu som fått mig att hamna i blåsväder. För ca:10år sedan hittade även jag en liknande Ducatimoped på marknaden i Imola. Mot alla mina principer köpte jag Ducatin utan att prova den. Min princip är alltid att om den inte går att starta så står jag över affären. Det är för stor risk att betala massa pengar för att sedan upptäcka att motorn är trasig eller växlarna inte fungerar. Förblindad av de faktum att Ducati är en mycket ovanlig moped i Italien och säljarens garanti att det bara var att fylla på olja och bensin så skulle den gå perfekt. Det blev affär och väl hemma i Svedala konstaterade jag att oljan läckte rakt ut på golvet! Men det gjorde inget för Ducatin saknade gnista! Men de var tur det för när jag provade att starta den så lät det som en stenkross. Ljudet visade sig vara en krökt stötstång! (Dragstång) allt detta gjorde att jag ställt undan Ducatin i skamvrån till förmån för lättare projekt, men nu när Larre köpt en Ducati måste jag plocka fram min, inspiration är livsfarligt eller hur?
Larre gör upp tidernas affär med en hyvens säljare som stod vid sitt ord.
I en blå låda från Ikea. För första gången kommer mitt nyförvärv till nytta. Det är underbart med en MC lyft. Motorn saknas som synes och är nedmonterad i molekyler i tre blå lådor från Ikea.
Döm inte hunden efter håren. Det här är en riktig juvel och kommer bli ett smycke i händerna på Larre .
Här är min Ducatimoped, precis framtagen ur skamvrån. Dammig och med platta däck men finare än jag minns den, alltid något gott i bedrövelsen.
Prio 1 får dock bli att få snurr på fyrtaktaren.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar