lördag 11 oktober 2014

Höstbruk

Jag "åker" Lakester två gånger per år och det är i samband med vår och höstbruket. Det vill säga när jag flyttar T-Fords lakestern från sin vinterplacering till sin sommarplacering och sedan tillbaka till sin vinterplacering. I dag var det dags för höstbruket och Lakestern fick komma ut och lufta sig lite i höstsolen. Magnus Uggla skriver i en av sina texter, " varje gång jag ser dig slår mitt hjärta dubbla slag" 
patetiskt nog känner jag så och undra om jag inte borde ge detta nästan färdiga bygge lite kärlek? Tyvärr har andra älskarinnor kommit i vägen, men är det inte dags? Gammal kärlek rostar som bekant inte men i det här fallet är det precis de som är syftet med dess placering utomhus inte ett bevis på just bristande omtanke. Alla som tycker att jag ska ge den gamla kärleken ett nytt försök räcker upp en hand.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar