Pricken över i.
Det finns knappast något som andas racing som nummerplättar. Vad skulle Valentino Rossi vara utan sitt nr: 46? Som ett i utan prick? Ställ två trampcyklar bredvid varandra, en med nummerfält och en utan, vilken skulle du välja?
Det här med kulören på nummerfält är en hel vetenskap. Inte nog med att siffrorna skall ha en viss höjd och bredd så finns en skog av färgkombinationer beroende på motorstorlek och om det är två eller fyrtakt. Enligt SVEMO skall en hoj med 50cc och tvåtakt ha vita nummerfält med svarta siffror.
Överarbetat?
Helst skulle jag vilja låta plättarna vara som det är, helt obehandlade. Varför dölja det enormt finna hantverket med ett lager färg? Skall erkänna att det tog emot att borra hål i dem för någon sort fastsättning, får se hur jag gör med lackeringen? Kanske limmar på de svarta siffrorna direkt. Enklaste vore att bara borra två hål ungefär där de skall vara och sedan dra i två skruv, men jag resonerar som killarna på Moto Guzzi, varför göra det enkelt om man kan göra det komplicerat?
Inte jätte komplicerade men jätte fint hantverk.
En bit ektröskel en borr och en försänkare får bli säte för en onödig detalj.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar