05.15 och resan norr över på Uppsalavägen mot Järbo och T-Ford klubbens marknad.
En fantastisk morgon och snabbfika i Gävle, vad kan dagen ha sitt sköte?
Gamla bryggeriet i Järbo är idag hem för dessa två T-Fordar.
Tjugo mil enkel resa och 7 säljare, men det är värt resan.
Mycke järnoxid fanns det.
Mycke godis till Mr Fiats projekt i Göran Perssons bananlådor.
Ett av farsans fynd, en komplett ruta till hans T-Ford roadster projekt.
Äventyret går vidare och vi besöker farsans gamle kompis, legendaren i Hot Rod sammanhang, Karl Ola Englund.
Bra för mig att få lite inspiration, här Karl Olas Nybyggda Reeva GT.
Modifierad, tanken fram och flippfront är några av de förändringar som Karl Ola gjort sedan han byggde Reevor på 60talet.
Det allra heligaste, här är några av det formar som gjort Karl Ola världsberömd.
Nybygge. I fabriken i Karlsholmsbruk byggs det en T-Fords kupa.
En av Karl Olas nostalgi byggen.
En T23a som mästaren byggde redan 1967
Inte bara plast. Här en mahogny racer som Karl Ola byggt efter ritningar från 50 talet.
En vit Mercury 30a som jag skulle vilja köpa och sätta på Ragetten, men den är inte till salu
En 10cc linstyrd bil ur samlingen av underbara modell motorer.
Helt galet, skulle sälja min morsa för att ha en sådan.
Kommentarer överflödiga!!!!!!!!!
Tidsmaskin! Farsan fick ett tips om ett ladfynd, lada på landet, koskit, rostigt lås, tjockt med dam och en underbar kupa (fortsättning följer) vilken avslutning på en äventyrlig dag.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar