lördag 4 oktober 2014

Nya mössan på

Det är inte så dumt med blocket när man behöver en ny mössa. När jag bestämt mig för att köpa Barchettan insåg jag att jag skulle behöva lösa problemet med den trötta bakrutan. Fick ett tips om att det fanns en firma på blocket som saluförde tyg till cabbar. Mitt bland de Barchetta relaterade annonserna fanns en komplett cab hos en sadelmakare i Knivsta. Storyn bakom den hyllvärmare som sadelmakaren hade var att han fick in en Barchetta med en inbrottsskadad cab. Av en slump fick han tag på en komplett cab med cabställning från en krockad Barchetta, men när kunden kom ville han promt ha ett ny cab. Sadelmakaren skaffade således ett nytt tyg och klädde om originalställningen. På hyllan fanns alltså den felfria men inte ny cab komplett med cabställning. Priset var 
anpassat med utgångspunkt från den presumtiva kundkretsen, det vill säga lägre än kostnaden av ett nytt tyg. Det är inte plättlätt att byta tyg, så jag vore korkat att inte slå till på hyllvärmaren. Nu har jag en komplett cabställning, en fin cab med en trött bakruta på hyllan. 

Montering av den "nya" mössan. 6 bultar och lite plock med att plocka ihop det bästa tätningslisterna från de båda cabbarna.


På plats och passar som en smäck. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar